Skrev under for noen dager siden, og lastet etterpå ned “cryptainer”, så kan jeg i alle fall maile med sånn noenlunde pgp. Når jeg bestiller bomber, småbarn eller heroinkiloer over mobiltelefonen så bruker jeg kode allikevel.
Kommer nok snart en lapp i posten med ordre om å oppgi alle epostkontoer du har eller har hatt de siste 3 årene.
Og pressen, den feige bølingen, har ikke sagt ett jævla ord før de plutselig fant ut at nå kan spesialenheten for politisaker finne ut hvilke politifolk som lekker til dem…. DA kommer protestene.
Går dette gjennom bør valglokalene være folketomme neste stortingsvalg, er vi ikke såpass til folk at vi kan prate på telefon uten at de passer på oss er vi ikke voksne nok til å stemme heller.
INGEN som stemmer for det direktivet bør tilbake på tinget.
Hold elektronisk stemmegiving borte fra Norges Land, og mye er gjort… det SKAL være mulig å kontrollere at stemmetallene stemmer, det er ikke mulig med stemmemaskiner.
Det er bra, dette arkivet stinker lang veg. Som skapt for å utvides etterhvert. Og hvem skal ha tilgang? Norske myndigheter? Skal interpool ha direkte tilgang uten å gå gjennom en norsk domstol? Farlige greier.
De har satt ut rykter om at de leter etter en måte å omgå dette direktivet på. et får man tro det man vil om, personlig kan jeg ikke tenke meg en bedre sak å legge ned veto på.
Et slikt veto ville være en glimrende norgesreklame ute i verden.
Hva om tyskerene hadde hatt tilgang til et slikt arkivmateriale da de kom til Norge?
Problemet er at mange ser for seg at det sitter et menneske der og studerer logger, det gjør det ikke. Man kjører arkiver opp mot hverandre, og lar datamaskiner analysere seg frem til en profil. Som du ikke vil få vite noe om før det er for sent. Som når du får avslag på visum til USA, ikke får våpenlisens, blir nektet sikkerhetsklarering uten at noen kan gi deg noen annen forklaring enn at profilen din slår ut negativt. Å sjekke den manuelt vil i praksis være umulig, og der står du.
Datalagring er et alvorlig inngrep i menneskers rettsikkerhet.
Ja, jeg har skrevet under for lenge siden.
Men nå mener regjeringen at vi skal klare å komme oss unna denne lagringen her i Norge, hørte jeg senest i dag.
I det hele tatt: Den overvåkningen sammen med alle de teknologiske spor vi etterlater oss overalt, kombinert med War on terror, er en svært farlig kombinasjon.
Det kommer helt an på hvilket lager/arkiv du tenker på. Google lagrer opplysninger om hva du søker etter for å kunne spisse reklamen sin bedre og dermed få bedre betalt. VG lagrer for å – ja det kan VG svare for selv, teleselskapene for å levere spesifiserte regninger osv osv. Det er når alt dette slåes sammen det blir farlig.
Ikke bare er opprop underskrevet, det er enhver god nordmanns plikt å aktivt motarbeide dette direktivet. Og å gjøre de dataene som blir samlet inn så verdiløse og ubrukelige som overhodet mulig.
Datalagringsdirektivet er bare en måte å få oss til å miste fokus på ballen. Slik overvåkning finner allerede sted, og kan ikke stanses så lenge man lar sittende regjering, de etablerte partiene og den etablerte eliten styre.
Et direktiv som ikke vil gjøre noen som helst nytte for seg, for lett å omgå og for lite info lagret. Allerede i dag sender proffene mobiltelefonen sin på reise når de er ute for å gjøre faenskap. Du kan også la den ligge hjemme, og ringe til kompisene kumpanene dine (som naturligvis også er hjemme) mens du er ute og lager trøbbel. Bare å koble den til PCen det. Og kjører du PCen fra minnebrikke er det ikke mulig for Vårherre å bevise at PCen har hatt noe med saken å gjøre. Lett som en plett.
Men, hvis DLD først går gjennom, er det en smal sak å gjøre små endringer i hva som registreres, det vil fortsatt være enkelt for de profesjonelle kriminelle å snike seg unna. Det er vi andre som overvåkes.
Nå må dette evndelige maset slutte!
Kontroll må til. Man kan da ikke slippe noe så uforutsigelig som mennesker løs uten kontroll! Ordnung MUSS sein! Alle på geledd! Produser og dø! Friheten er oppskrytt! Har du noen gang sett en ulykkelig maur?
Spørsmålet er like aktuelt som sist du stilte det. Svaret er ikke like greit, etter min oppfatning. Det er mye som har endret seg siden det første og andre situasjonsbildet, skjønt ikke nødvendigvis alle mulighetene for feiltrinn. Det er de sistnevnte vi søker å unngå, er det ikke?
Det er enda klarere nå, EU har innsett at DLD ikke fungerer slik de naive politikerene trodde, vi hadde altså rett når vi påpekte at det ikke kom til å ta mafia og pedonettverk og avsløre noen terroristceller med det samme.
Så, EU jobber nå med å endre på direktivet. Slik at det kan fange opp kattepulere og hva det nå er alt sammen.
Men hvordan DET direktivet ser ut, det får vi ikke vite. For vi skal gjøre det gamle, som ikke virker, til Lov her i landet. En Lov, som automatisk oppdateres når Brussel roper HOPP Caroline.
Det Qnut Storberget ivrer for, og forsøker å presse gjennom, er ikke egentlig DLD som det fremstår i dag, hvilket er ille nok, det er et ENDA mer omfattende direktiv. Som vi har lest. Som Stortinget ikke har lest. For de skal ta stilling til det gamle, som egentlig er det nye. Som de ikke har lest…
Denne dritten må stoppes nå, jeg vet at den veggen der, den på Akershus, er tung. Det er derfor jeg brukte akkurat den. Quisling sveik, eller dreit seg ut, det kommer an på historieforståelsen (jeg mener at AP, H, V og SP/NS visste at anngrepet kom 9/4, og at de hoppet som de fikk beskjed om fra London. Planen var at Hambro skulle lede Norge under okkupasjonen, det vesentlige var å få den norske handelsflåten over til de allierte, resten var kanonføde sett fra London), to ting gikk skeis. Quislings radiotale, og at Haakon 7 stakk av.
Skal vi gjenta det sammen dere: Flott plan, litt is på trappa så pompetibom, er alt ødelagt. Men, fra norsk side handlet det om å unngå krig i Norge, hvilket lykkes godt til tross for at det meste gikk litt i Lindgrenleia.
Er de borte også? Jaja, først får de få tilbake innlegg, SÅ kan jeg begynne å irritere meg over disse stjernegreiene som jeg ikke riktig vet hva gjør?
Hva er de egentlig til? Jeg kan stjerne meg selv, så mange ganger jeg vil ser det ut til (sist jeg sjekket).
Jeg er i alle fall for å stable landssvikere opp foran den veggen, la dem se på den lenge og vel, før de får forvaring.
Jada, jeg er imot den også!! Forvaring ble innført fordi det er folk som ikke kan dømmes etter normal rett. Foreksempel mongloide voldtektsforbrytere. Straff vil ikke ha noen forebyggende effekt, en mongloid vil kanskje fungere jævlig godt i et fengsel (har jobbet med dem, og ser ikke bort ifra at små justeringer kan gjøre et fengsel til Paradis for en mongloid (rutiner er viktig)) så en godt tenkt lov der. Så dømmes Toska til forvaring. Hvorfor det? Politiet, med en tafatt “justisminister” som ikke fikk pisket på plass bermen spolerte alt.
Man trengte ikke Forvaring for å dømme Toska, men fordi en politimann døde, og aktorat og politi er ett og feigingene på toppen ikke hadde guts til å sette ned foten, døde forvaring som et nyttig supplement til ordinær straff bort.
Som jeg alltid har sagt: Politiet skal etterforske, IKKE tiltale, ikke dømme, ikke legge seg bort i lovanvendelse.
Vi har faen meg fått en forbedringsanstalt i norsk rettspleie, der du (hvis du er et offer for justismord) må tilstå noe du ikke har gjort, og så angre på det, for å slippe ut. Og da har du ikke et håp i Helvete på gjennopptagelse. Du har jo tilstått…
Jeg også, men jeg regnet egentlig med at de skulle forkaste dette og gå en LITT annen sti. Heldigvis tok jeg feil, men den manglende moralen, den totale mangelen på ryggrad og potens som skal til for å stemme for dette mølet er desverre fortsatt tilstede ser jeg.
Jeg vet av erfaring at det meste drives gjennom når befolkningen er som sløvest. Problemet er at man tydeligvis ikke kan være på alerten hele tiden.
Det som er bekymringsfullt er egentlig ikke at vi får stadig nytt press mot det som vi har betraktet som selvfølgelige rettigheter, men at vi ikke skjønner at presset er der. Det sniker seg bare ubemerkelig på.
Det verste nå er at Stortinget liksom skal ta stilling til trinn to, etter at EU har forkastet trinn 1. og Storberget bæljer GOGOGO men det eneste han har å vise til er trinn 1. Som ikke er det stortinget egentlig skal vedta.
Vi, dvs slike som oss, som ikke sitter på stortinget, har ikke en dritt å si. Det er derfor vi må brøle. Og gjøre det klart at det er ikke bare bare å stemme FOR DLD.
Det er verre enn alt Quisling rakk å gjøre, han var vel mer landslurt enn landssviker, men den tvilen vil INGEN som stemmer for dette direktivet slippe unna med.
Ingen god nordmann vil nedverdige seg til å føre samtaler med slike uslinger, og ser man dem på gaten bør man spytte i deres retning. Minst.
Storberget? Han tenker karriære. Han har fått beskjed om at hans videre gange i systemet avhenger av at han får lurt denne møkkahaugen ned over ørene på det norske folk.
Hjelper da pokker ikke om vi alle er i mote. Politikerne får angstrykninger med en gangn noen nevner organisert kriminalitet og barneporno så de godtar det nok til slutt.
Denne bloggen blir ikke forhåndsredigert av VG Nett. Bloggens eier står ansvarlig for alt innhold.
Ingenting varer evig og nå er vi dessverre ved veis ende. VGB er lagt ned og vil ikke komme tilbake.
VG Blogg var en tjeneste levert av VG Multimedia AS. Henvendelser rettes til: Magne Antonsen
Ansvarlig redaktør/Administrerende direktør: Torry Pedersen
Redaktør digitalt Espen Egil Hansen. Redaktør avis: Helje Solberg. Politisk redaktør Hanne Skartveit
Digital direktør: Jo Christian Oterhals.
Sentralbord VG: 22 00 00 00
80 kommentarer In " LANDSSVIK "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
januar 17th 2008 at 5:46 pm
TOMMEL!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 17th 2008 at 5:56 pm
Det alvorligste angrepet på det norske folk noen gang.
De som enda ikke har gjort det: Inn her, og skriv under!
http://opprop.no/oppr...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 17th 2008 at 6:02 pm
Skrev under for noen dager siden, og lastet etterpå ned “cryptainer”, så kan jeg i alle fall maile med sånn noenlunde pgp. Når jeg bestiller bomber, småbarn eller heroinkiloer over mobiltelefonen så bruker jeg kode allikevel.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 17th 2008 at 6:10 pm
Har underskrevet allerede.
Og dere andre: Snart er det for sent.
PROTESTER NÅ – IKKE NÅR DET ER FOR SENT!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 17th 2008 at 6:16 pm
Kommer nok snart en lapp i posten med ordre om å oppgi alle epostkontoer du har eller har hatt de siste 3 årene.
Og pressen, den feige bølingen, har ikke sagt ett jævla ord før de plutselig fant ut at nå kan spesialenheten for politisaker finne ut hvilke politifolk som lekker til dem…. DA kommer protestene.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 17th 2008 at 6:31 pm
Her er vi enige og tro! Hulter til bulter!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 17th 2008 at 6:39 pm
EU er bare tøys og fanteri. Absolutt ikke noe å samle på.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 17th 2008 at 6:43 pm
Man diskuterer om det er etisk riktig å utstyre dømte kriminelle med fotlenke, og innfører total overvåkning av hele befolkningen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 17th 2008 at 6:49 pm
Forbudt å gå ut uten GPS?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 17th 2008 at 6:54 pm
Norge er tydeligvis lagt ut til salgs…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 17th 2008 at 6:59 pm
EU, USA, de er alle for dette uhyrlige angrepet på menneskeheten.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 17th 2008 at 7:02 pm
Går dette gjennom bør valglokalene være folketomme neste stortingsvalg, er vi ikke såpass til folk at vi kan prate på telefon uten at de passer på oss er vi ikke voksne nok til å stemme heller.
INGEN som stemmer for det direktivet bør tilbake på tinget.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 19th 2008 at 7:36 pm
Også ett svært viktig opprop:
http://www.opprop.no/...
Nu gjelder det å stao pao…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 19th 2008 at 7:46 pm
Ja hvorfor ikke?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 19th 2008 at 8:22 pm
For det første:
Jeg fatter ikke at _noen_av EU`s dirketiver skal innlemme Norge når vi ikke er et medlem!
Vi står ennå utenfor medlemsskapet, men innhar da vitterlig mange av direktivene lovfestet av EU uansett.
Andre:
Hva er så vits og stå utenfor?
Jeg er fullstendig enig!
Jeg kan til en viss grad forstå tanken bak i denne tid vi lever i, men skal det gå ut over hvermansen…ser slik ut!
Si meg, MÅ de som er medlemmer innordne seg, eller vil de få et “valg”!?
Jeg tror faktisk vi er overvåket nok som det er!
I så fall vil jeg ikke “vite” at jeg er det.
Det holder masse med og innbille seg at man er det…
Og hvem er det de skal “ta” hvis dette skjer? Ja, det kan man sannelig lure på..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 19th 2008 at 8:37 pm
Det er nokså forutsigbart hvem som skal “tas” når diktaturet kommer, og tro endelig ikke annet enn at diktaturet kommer.
Delvis derfor har jeg valgt å “blåse” min anonymitet også.
Når den og den “tas” vet alle hvorfor.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 19th 2008 at 8:47 pm
Det sies at vi, vesten, vant den kalde krigen. Gjorde vi det? Det var akkurat slikt som dette vi skulle forsvare oss mot.
Pådriverene her er naturligvis lederene i verdens mest overvåkede samfunn, England.
http://www.dagbladet….&tag =item&words=cd%3Bavveie
og
http://www.dagbladet….
Hørte på NRK forleden at USA stramme inn på innreisereglene for europeere, uten at pressen ser ut til å tørre å koble sammen disse to sakene.
Problemet er at med slike opplysninger kartlegger man ikke bare den som vil til usa, men også hvem denne personen har kontakt med.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 19th 2008 at 8:51 pm
Hold elektronisk stemmegiving borte fra Norges Land, og mye er gjort… det SKAL være mulig å kontrollere at stemmetallene stemmer, det er ikke mulig med stemmemaskiner.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 21st 2008 at 5:46 pm
Stemmemaskiner er billigere i drift enn mennesker vet du Adolph.
Kan det som er sant og rett, vinne mot det som er (bip bip) billig?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 21st 2008 at 6:18 pm
Det er enda billigere å hoppe over stemmemaskinene og gå direkte til diktaturet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 21st 2008 at 6:47 pm
Ja bip bip, slik blir det nok…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 21st 2008 at 6:58 pm
Jeg har til hensikt å lage meg en liste over de såkalte “ledere” som stemmer for dette sviket.
Listen skal så kunngjøres på behørig vis.
Stort mer kan ikke jeg faktisk utrette.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 21st 2008 at 7:20 pm
Ille nok at parlamentarisme er grunnlovsfestet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 21st 2008 at 7:21 pm
Akkurat DET er du ikke alene om…
Her sitter vi klar med photoshop og venter.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 21st 2008 at 7:24 pm
Done,klem siskan:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 21st 2008 at 7:38 pm
Det er bra, dette arkivet stinker lang veg. Som skapt for å utvides etterhvert. Og hvem skal ha tilgang? Norske myndigheter? Skal interpool ha direkte tilgang uten å gå gjennom en norsk domstol? Farlige greier.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 12th 2008 at 8:27 pm
Ja, så lenge vi adlyder!
Vi er jo flokkdyr;(
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 12th 2008 at 8:39 pm
Skaff deg skøyter nå da!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 12th 2008 at 8:50 pm
Det er fortsatt nok av veier runt, og flere vil det bli.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 12th 2008 at 8:52 pm
Fiskeskøyter?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 12th 2008 at 8:58 pm
Det er mistenkelig stille i pressen om dette, synes jeg. Er det noen som er kjøpt og betalt?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 12th 2008 at 9:11 pm
De har satt ut rykter om at de leter etter en måte å omgå dette direktivet på. et får man tro det man vil om, personlig kan jeg ikke tenke meg en bedre sak å legge ned veto på.
Et slikt veto ville være en glimrende norgesreklame ute i verden.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 12th 2008 at 9:39 pm
http://www.idg.no/com...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 12th 2008 at 9:46 pm
Det skremmende er at veldig mange mennesker vil ha total overvåking uansett.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 12th 2008 at 10:02 pm
Og til disse bruker jeg helst argumentet:
Hva om tyskerene hadde hatt tilgang til et slikt arkivmateriale da de kom til Norge?
Problemet er at mange ser for seg at det sitter et menneske der og studerer logger, det gjør det ikke. Man kjører arkiver opp mot hverandre, og lar datamaskiner analysere seg frem til en profil. Som du ikke vil få vite noe om før det er for sent. Som når du får avslag på visum til USA, ikke får våpenlisens, blir nektet sikkerhetsklarering uten at noen kan gi deg noen annen forklaring enn at profilen din slår ut negativt. Å sjekke den manuelt vil i praksis være umulig, og der står du.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 12th 2008 at 10:06 pm
Jeg tror at mange blir overvåket…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 12th 2008 at 10:10 pm
Nå overvåket de deg og…
http://www.idg.no/com...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 12th 2008 at 10:13 pm
Og hensikten er?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 12th 2008 at 10:15 pm
Jeg mener det er jo sjelden det hjelper!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 12th 2008 at 10:21 pm
Datalagring er et alvorlig inngrep i menneskers rettsikkerhet.
Ja, jeg har skrevet under for lenge siden.
Men nå mener regjeringen at vi skal klare å komme oss unna denne lagringen her i Norge, hørte jeg senest i dag.
I det hele tatt: Den overvåkningen sammen med alle de teknologiske spor vi etterlater oss overalt, kombinert med War on terror, er en svært farlig kombinasjon.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 12th 2008 at 10:25 pm
Det kommer helt an på hvilket lager/arkiv du tenker på. Google lagrer opplysninger om hva du søker etter for å kunne spisse reklamen sin bedre og dermed få bedre betalt. VG lagrer for å – ja det kan VG svare for selv, teleselskapene for å levere spesifiserte regninger osv osv. Det er når alt dette slåes sammen det blir farlig.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 12th 2008 at 10:26 pm
Et folk som står i bås er lettere å styre.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 12th 2008 at 10:28 pm
Og jeg mener altså at vi IKKE skal vri oss unna, jeg mener at vi skal legge ned veto.
Symbolverdien er enorm, og å vri seg unna nå betyr bare at samme møkka kommer tilbake i en omformulert versjon senere. Og da er vi like langt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 12th 2008 at 10:31 pm
Ok…Hvem burde da styre?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 12th 2008 at 11:04 pm
Da det er såkalt demokrati i Norge, er det ikke opp til meg å bestemme det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 12th 2008 at 11:09 pm
Jo, du er en av dem, dessverre:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 13th 2008 at 12:09 am
Desverre? Jeg kan ikke se for meg at noen er bedre skikket til akkurat det enn meg!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 13th 2009 at 9:50 pm
Du sier noe….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 13th 2009 at 10:08 pm
Å stemme for dette direktivet, plasserer stemmegiver LANGT under Quisling.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 4th 2009 at 6:25 pm
Jeg har også underskrevet oppropet for LENGE siden
Vi er allerede for mye overvåket fra før.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 4th 2009 at 6:26 pm
Ikke bare er opprop underskrevet, det er enhver god nordmanns plikt å aktivt motarbeide dette direktivet. Og å gjøre de dataene som blir samlet inn så verdiløse og ubrukelige som overhodet mulig.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 4th 2009 at 6:31 pm
Vi må beskyttes vettu!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 4th 2009 at 6:33 pm
Det må vi. Mot Helga Pedersen og resten av faenskapet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 4th 2009 at 8:39 pm
Datalagringsdirektivet er bare en måte å få oss til å miste fokus på ballen. Slik overvåkning finner allerede sted, og kan ikke stanses så lenge man lar sittende regjering, de etablerte partiene og den etablerte eliten styre.
Men hvem bryr seg, det er fotball på TV!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 4th 2009 at 9:15 pm
Det er en god del man kan gjøre for å pakke arkivet fullt av bullshit, og ikke minst motstridende ikkekompatibel info.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 5th 2009 at 12:18 am
My ladies and gentlemen
mine damer og r’rer..
gutter og piker…
Det er på tide å ta skjeen i riktig hånd!
Det er på tide å kjempe for PERSONVERNET!!!
Stå for hva du mener!
Gjør det også her:
http://stoppdld.no/
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 5th 2009 at 12:19 am
Får vi ikke stanset det med det gode, må vi ta det onde til hjelp.
Krigen var en bagatell, bare småtteri, sammenlignet med dette.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
april 30th 2010 at 11:55 pm
Jeg husker ikke om jeg har kommentert her tidligere, Adolph, men jeg er jo enig og gir innlegget fem stjerner.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 1st 2010 at 1:03 am
Et direktiv som ikke vil gjøre noen som helst nytte for seg, for lett å omgå og for lite info lagret. Allerede i dag sender proffene mobiltelefonen sin på reise når de er ute for å gjøre faenskap. Du kan også la den ligge hjemme, og ringe til kompisene kumpanene dine (som naturligvis også er hjemme) mens du er ute og lager trøbbel. Bare å koble den til PCen det. Og kjører du PCen fra minnebrikke er det ikke mulig for Vårherre å bevise at PCen har hatt noe med saken å gjøre. Lett som en plett.
Men, hvis DLD først går gjennom, er det en smal sak å gjøre små endringer i hva som registreres, det vil fortsatt være enkelt for de profesjonelle kriminelle å snike seg unna. Det er vi andre som overvåkes.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 1st 2010 at 3:51 am
Nå må dette evndelige maset slutte!
Kontroll må til. Man kan da ikke slippe noe så uforutsigelig som mennesker løs uten kontroll! Ordnung MUSS sein! Alle på geledd! Produser og dø! Friheten er oppskrytt! Har du noen gang sett en ulykkelig maur?
Okei…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 1st 2010 at 4:03 am
Ved ODIN !!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 1st 2010 at 5:01 am
Uten frihet har ikke mennesket noen verdi. Da er vi bare en brikke i et gudommelig spill, og hvis guddommen er tilstede har vi ikke fri vilje.
Ergo er DLD av Satan, og alle som stemmer for direktivet Satans Barn. Denslags kan vi stille opp mot muren og henrette.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 1st 2010 at 5:14 am
Odin, eller Allah, de har faen ikke noe med å legge seg bort mitt liv! Men jeg liker Håvamål bedre enn andre skrifter.
Augo du bruke
fyrr inn du gjeng,
i kot og i kråom,
i kot og i krokom.
For d’er uvist å vita
kvar uvener sit
fyre din fot.
Det er alt jeg trenger det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 1st 2010 at 10:17 pm
Og “1984″ blir fortsatt sett på som fiksjon
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 10th 2010 at 9:37 pm
Spørsmålet er like aktuelt som sist du stilte det. Svaret er ikke like greit, etter min oppfatning. Det er mye som har endret seg siden det første og andre situasjonsbildet, skjønt ikke nødvendigvis alle mulighetene for feiltrinn. Det er de sistnevnte vi søker å unngå, er det ikke?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 10th 2010 at 9:38 pm
Det er enda klarere nå, EU har innsett at DLD ikke fungerer slik de naive politikerene trodde, vi hadde altså rett når vi påpekte at det ikke kom til å ta mafia og pedonettverk og avsløre noen terroristceller med det samme.
Så, EU jobber nå med å endre på direktivet. Slik at det kan fange opp kattepulere og hva det nå er alt sammen.
Men hvordan DET direktivet ser ut, det får vi ikke vite. For vi skal gjøre det gamle, som ikke virker, til Lov her i landet. En Lov, som automatisk oppdateres når Brussel roper HOPP Caroline.
Det Qnut Storberget ivrer for, og forsøker å presse gjennom, er ikke egentlig DLD som det fremstår i dag, hvilket er ille nok, det er et ENDA mer omfattende direktiv. Som vi har lest. Som Stortinget ikke har lest. For de skal ta stilling til det gamle, som egentlig er det nye. Som de ikke har lest…
Denne dritten må stoppes nå, jeg vet at den veggen der, den på Akershus, er tung. Det er derfor jeg brukte akkurat den. Quisling sveik, eller dreit seg ut, det kommer an på historieforståelsen (jeg mener at AP, H, V og SP/NS visste at anngrepet kom 9/4, og at de hoppet som de fikk beskjed om fra London. Planen var at Hambro skulle lede Norge under okkupasjonen, det vesentlige var å få den norske handelsflåten over til de allierte, resten var kanonføde sett fra London), to ting gikk skeis. Quislings radiotale, og at Haakon 7 stakk av.
Skal vi gjenta det sammen dere: Flott plan, litt is på trappa så pompetibom, er alt ødelagt. Men, fra norsk side handlet det om å unngå krig i Norge, hvilket lykkes godt til tross for at det meste gikk litt i Lindgrenleia.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 10th 2010 at 9:46 pm
Jeg driter i det! Emigrerte i 2002!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 10th 2010 at 9:47 pm
Hjelper deg lite, det meste av trafikken din går gjennom USA eller Europa uansett.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 10th 2010 at 9:55 pm
Kan du ikke få på plass stjernene dine, så jeg får stjernet deg…hardt og lenge
Har signert mot dld
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 10th 2010 at 9:56 pm
Er de borte også? Jaja, først får de få tilbake innlegg, SÅ kan jeg begynne å irritere meg over disse stjernegreiene som jeg ikke riktig vet hva gjør?
Hva er de egentlig til? Jeg kan stjerne meg selv, så mange ganger jeg vil ser det ut til (sist jeg sjekket).
Jeg er i alle fall for å stable landssvikere opp foran den veggen, la dem se på den lenge og vel, før de får forvaring.
Jada, jeg er imot den også!! Forvaring ble innført fordi det er folk som ikke kan dømmes etter normal rett. Foreksempel mongloide voldtektsforbrytere. Straff vil ikke ha noen forebyggende effekt, en mongloid vil kanskje fungere jævlig godt i et fengsel (har jobbet med dem, og ser ikke bort ifra at små justeringer kan gjøre et fengsel til Paradis for en mongloid (rutiner er viktig)) så en godt tenkt lov der. Så dømmes Toska til forvaring. Hvorfor det? Politiet, med en tafatt “justisminister” som ikke fikk pisket på plass bermen spolerte alt.
Man trengte ikke Forvaring for å dømme Toska, men fordi en politimann døde, og aktorat og politi er ett og feigingene på toppen ikke hadde guts til å sette ned foten, døde forvaring som et nyttig supplement til ordinær straff bort.
Som jeg alltid har sagt: Politiet skal etterforske, IKKE tiltale, ikke dømme, ikke legge seg bort i lovanvendelse.
Vi har faen meg fått en forbedringsanstalt i norsk rettspleie, der du (hvis du er et offer for justismord) må tilstå noe du ikke har gjort, og så angre på det, for å slippe ut. Og da har du ikke et håp i Helvete på gjennopptagelse. Du har jo tilstått…
God Jul.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 10th 2010 at 10:11 pm
Jeg skulle ønske at dette innlegget ikke var aktuelt lenger.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 10th 2010 at 10:12 pm
Jeg også, men jeg regnet egentlig med at de skulle forkaste dette og gå en LITT annen sti. Heldigvis tok jeg feil, men den manglende moralen, den totale mangelen på ryggrad og potens som skal til for å stemme for dette mølet er desverre fortsatt tilstede ser jeg.
Har man IQ over 42, er man imot.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 10th 2010 at 11:11 pm
Jeg vet av erfaring at det meste drives gjennom når befolkningen er som sløvest. Problemet er at man tydeligvis ikke kan være på alerten hele tiden.
Det som er bekymringsfullt er egentlig ikke at vi får stadig nytt press mot det som vi har betraktet som selvfølgelige rettigheter, men at vi ikke skjønner at presset er der. Det sniker seg bare ubemerkelig på.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 10th 2010 at 11:20 pm
Det verste nå er at Stortinget liksom skal ta stilling til trinn to, etter at EU har forkastet trinn 1. og Storberget bæljer GOGOGO men det eneste han har å vise til er trinn 1. Som ikke er det stortinget egentlig skal vedta.
VEGGEN!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 10th 2010 at 11:31 pm
Storberget er vel kanskje ikke den skarpeste kniven i skuffen. Men det er det nok flere av vi andre som heller ikke er.
Problemet, synes jeg, er at vi tar alt for gitt. Vi enser det ikke før godet er tatt fra oss. Og da er det selvfølgelig for sent.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 10th 2010 at 11:50 pm
Vi, dvs slike som oss, som ikke sitter på stortinget, har ikke en dritt å si. Det er derfor vi må brøle. Og gjøre det klart at det er ikke bare bare å stemme FOR DLD.
Det er verre enn alt Quisling rakk å gjøre, han var vel mer landslurt enn landssviker, men den tvilen vil INGEN som stemmer for dette direktivet slippe unna med.
Ingen god nordmann vil nedverdige seg til å føre samtaler med slike uslinger, og ser man dem på gaten bør man spytte i deres retning. Minst.
Storberget? Han tenker karriære. Han har fått beskjed om at hans videre gange i systemet avhenger av at han får lurt denne møkkahaugen ned over ørene på det norske folk.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 11th 2010 at 6:41 pm
Ååååå så fin juleblogg du har fått, Adolph!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 11th 2010 at 7:29 pm
Ja.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 11th 2010 at 9:54 pm
Hjelper da pokker ikke om vi alle er i mote. Politikerne får angstrykninger med en gangn noen nevner organisert kriminalitet og barneporno så de godtar det nok til slutt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 11th 2010 at 9:55 pm
Det er champagnefest med kanapeer og høy sigarføring både på stortinget og i PST hver gang noen finner barneporno på nettet.
“Dette kan vi bruke til å kontrollere folket, og sikre MAKTEN”
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende